Čtvrtek, 25 dubna, 2024
události
DomůAuto MotoU nás to nedostanete ani za prachy

U nás to nedostanete ani za prachy

- Reklama -aktualita

Kupujete ojeté auto? Někdy jste si uměli ověřit auto zdarma. Zjistili jste si stav kilometrů u TK a EK, ale také jste si uměli prohlédnout hodnoty tloušťky laku. – pokud ji v minulosti auto absolvovalo. To už je pár let tabu. Chcete-li nějaké informace, musíte si za ně zaplatit. Někdo na tom postavil slušný byznys…

Tloušťka laku při slovenské KO přitom měla kadejaké hodnoty – dodnes si pamatuji, jak mi na koberečku v Banské Bystrici přízvukovali, že lakování dílů není prioritou při kontrole originality. Rovněž dosud jsem přesvědčen o tom, že smysl celé KO není příliš velký. Je to jen dobrá rýže, vzhledem k dosaženým výsledkům, které jsou takříkajíc mizivé… Ale o tom jsme se už bavili…

Důvodem, proč volné dostupné informace zakryly bylo VRAJ eliminovat následně manipulace mezi poslední TK a EK… Ale alespoň tak nastal v podstatě monopol k ověření vozidla.

Měli bychom si brát příklad

České ministerstvo dopravy tam zpřístupnilo databázi protokolů ze stanic TK. Letos obdrželi Češi vánoční dárek – kromě kilometrového průběhu jsou k dispozici i závady zjištěné při technické kontrole. A to nejen při té poslední, ale i několik let zpětně. Všechno se dozvíte zde, stačí zadat VIN číslo.

V seznamu jsou k dispozici zjednodušené protokoly z technické kontroly, kontroly emisí i tamní evidenční kontroly zvlášť. Co do technického stavu je samozřejmě nejdůležitější technická kontrola pravidelná, příp. opakovaná – to když se na vozidle při pravidelné prohlídce objeví vážná či nebezpečná závada.

Technický stav vozidla je při koupi ojetých aut zejména těch, která mají vysoký fyzický věk, mnohem důležitější než počet najetých kilometrů. Samozřejmě, protokoly z technické kontroly neřeknou o stavu auta všechno. Napoví však, jak se k němu majitelé v historii chovali – pokud je třeba každé dva roky vozidlo musí STK opakovat kvůli vážné poruše, údržba asi nebyla příliš pečlivá.

Z počtu evidenčních kontrol lze také odhadnout, jak často auto měnilo majitele. Pokud vidíte evidenční kontrolu každých pár měsíců, je možné, že vůz vždy někdo koupil, zjistil, že je na něm něco špatně, do čeho se mu nechce investovat, a brzy jej prodal.

Na druhou stranu, evidenční kontrola je nutná při každé změně vlastníka či provozovatele v technickém průkazu a v některých případech, spojených například. s regulací parkování, může být tato změna jen „papírová“ a reálný majitel auta může zůstávat léta stejný. Podle zjištěných informací se v protokolu nenacházejí lehké závady. ale jen závady závažné, což je poněkud škoda….

- Reklama -podnikatel
- Reklama -PR články
Must Read
- Reklama -PR články
Related News
- Advertisement -podnikatel