Pátek, 26 dubna, 2024
události
DomůAuto MotoHyundai Tucson Hybrid – Nobilita v novém stylu

Hyundai Tucson Hybrid – Nobilita v novém stylu

- Reklama -aktualita

Hyundai Tucson Hybrid je vstupenkou do vyšší vrstvy ekologické společnosti.

Udivuje mě, jaký pokrok přináší Hyundai nejen poslední měsíce, ale už dokonce léta. Nebojí se zjevně ničeho, hlavně přinést nový trend, styl, svéráznou originalitu, které však musíte přijít na chuť. A když k tomu připočtete moderní plně hybridní technologii, zájem současné ekologicky orientované extravagantní klientely vrcholí.

Které vybrat?

Nový Tucson můžete mít v benzinové a naftové verzi, které jsou zkombinovány is mild-hybridní technologií, my jsme si vyzkoušeli plný hybrid a brzy dorazí i nejvýkonnější plug-in hybridní verze. Já však už teď znám svého favorita. Je jím jednoznačně plný hybrid se mně nejbližší technologií, protože dokáže být jak efektivní, tak ekologičtější v porovnání s klasickým zážehovým motorem, ale na druhé straně nevyžaduje ode mě jako od řidiče žádnou péči navíc o vše pečuje vždy sama. Mě si hybridní verze získala také svým akustickým komfortem. Opravdu, dokud jsem Tucsonu „nenakládal“, tak je na vysoké úrovni i při rychlosti blízkých nejvyšší konstrukční rychlosti. V mimoměstských a dálničních tempách je již slyšet jemné cvrlikání od oblasti vnější kliky dveří. Jinak opravdu nemám výhrady.

Teorie v praxi

Hybridní systém s příplatkovým pohonem všech kol tvoří přeplňovaný zážehový motor a standardně dodávaná šestistupňová automatická převodovka s hydrodynamickým měničem. Klasické spalovací verze využívají dvouspojkové převodovky, konkurence zase často volí převodovky CVT, které plynule mění převodové poměry. V praxi to znamená asi tolik, že nemáte vysavačový efekt, ale řazení cítíte. Navíc, převodovka je nesvá, když auto dojíždí do křižovatky, najednou skočí zelená, a řidič přidá. Tehdy váhá, co vlastně zařadit. Mírné zpoždění reakce na plynový pedál je cítit i při rozjíždění, ale také při uvolnění pedálu, kdy ještě na velmi krátkou dobu otáčky rostou. Velkou zajímavostí je také tlačítko na reset 12 V li-ion polymerové baterie s kapacitou 1,49 kWh, jelikož hybridní Tucson neobsahuje klasický akumulátor, ale baterie je již součástí vysokonapěťové hybridní soustavy a systém ji chrání před úplným vybitím tím, že ji umí odpojit. Aby se baterie opětovně připojila, je nutné stisknout tlačítko a nastartovat do 15 sekund. Následně auto vyžaduje ježdění, aby systém baterii adekvátně dobil. Zajímavým faktem je i to, že hybridní verze má papírově podle metody VDA největší objem zavazadlového prostoru (+70 litrů v porovnání s 1,6 CRDi MHEV) a nádrž menší jen o 2 litry.

Neoblomná striktnost

Komfortní a funkční výbava se dokupuje po balících s výjimkou střešního okna. Chcete-li elektrické pérování, automaticky dostanete i systém RSPA – dálkový inteligentní parkovací asistent ovládaný přes klíč, obě figurují jako Techno Pack, ale připlatit si musíte i za Premium Pack, který obsahuje kožená elektricky ovládaná sedadla pro řidiče s pamětí, ale vždy jen pro nejvyšší stupeň výbavy a celé vás to vyjde na nemalých 3 000 €. Každopádně, všechny tyto příplatkové věci vám budou malovat úsměv na tváři každý den.

Co je třeba uznat

Polarizuje společnost výrazněji než kterékoli jiné auto.
Co nám chybělo

Stropní odkládací skříňka na brýle.
Co nás překvapilo

Tlačítko na reset baterie.

Hyundai Tucson Hybrid 1,6 T-GDI 230k 4×4 Premium

Cena a záruka:

Základ/test 29 090/39 750 €.

5 let bez omezení km, záruka na baterii 8 let/160 000 km

Motor:

Přeplňovaný zážehový R4/16 + hev, zdvihový objem válců 1598 cm3, max. výkon 132,2 kW (180 k) při 5 500 ot.min-1, Max. točivý moment 265 Nm při 1 500 – 4 500 ot.min-1. Synchronní elektromotor 44,2 kW (60 k) při 1 600 – 2 000 ot.min-1, max. točivý moment 264 Nm při 1 600 ot.min-1. Celkový výkon 169 kW (230 k) při 5 500 ot.min-1. Emise CO2 (WLTP) 140 – 149 g/km.
Jízdní výkony, spotřeba:

0-100 km/h za 8,0 s, Vmax = 193 km/h, spotřeba výrobce (WLTP)/test 6,2 – 6,6/6,7 l/100 km
Zavazadlový prostor a konektivita

Bluetooth – ano
Wi-fi – ano
AUX/USB – ne/ano
Zrcadlení – ano
Úhlopříčka: 10,25
Zavazadlový prostor: 616 dm3

- Reklama -podnikatel
- Reklama -PR články
Must Read
- Reklama -PR články
Related News
- Advertisement -podnikatel